ID: 102
1973 Oldsmobile Ninety Eight 455 V8 big block LPG.
€13.250,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Oldsmobile Ninety Eight Coupe uit bouwjaar 1973 met een Rocket 7500cc V8, (455cui) big block motor. Het model 98 was destijds het vlaggenschip van Oldsmobile.
Deze Oldsmobile rijdt erg fijn en ziet er goed uit. Het is starten en lopen en probleemloos rijden op LPG en benzine met nog klein jaartje Apk. Ook de afgelopen dagen met -9 graden was het starten en lopen. Rijdt 1 op 4,5 op gas ongeveer. Maar is belastingvrij uiteraard, rijden als een koning.
Komt goed vooruit, weegt wel bijna 2,5 ton.
Motoren (rocket versie) van Oldsmobile worden kwalitatief als hoogwaardig beschouwd en zijn betrouwbaar.
Deze motor loopt mooi rustig, maar bij gas geven direct lekker fel, met mooie donkere dreunen uit de uitlaat, olie ziet er schoon uit, 3-traps-automaat schakelt soepel zoals hij moet, remt krachtig met schijf-remmen voor en trommel-remmen achter. Auto met veel koppel.
Elektrisch in orde. Functioneert eigenlijk allemaal, verlichting, knipperlichten, blower etc.
Ook alle elektrische ramen functioneren.
Heeft functionerende radio met subwoofer (verwacht alleen geen oorverdovende installatie)
Schijf-remmen zijn nog niet heel lang (paar jaar) geleden vervangen even als remleidingen. Zeer recentelijk nieuwe ophangingsrubbers (bushings) gekregen in de voor ophanging. Geen speling op de lagers en stuurinrichting geconstateerd. Onderdelen zijn overigens veel al nog nieuw te bestellen (is ook niet moeilijk als je een beetje weet waar je moet zoeken) Oldsmobile valt onder de GM (General Motors; Chevrolet, Pontiac, Cadillac etc)
Uitlaat is grotendeels roestvrij staal. De demper (half open) zorgt voor een diep donker V8 geluid wat samen met de imposante omvang van een 98 wat angstaanjagend kan overkomen. Aan bekijks dan ook niks te kort.
Open uitlaat is makkelijk te realiseren.
De Oldsmobile is in diep zwarte satijn lak gespoten met metallic grijze scallops (striping) en is strak met weinig tot geen deuken/ beschadigingen.
Alle emblemen en sier-strips aanwezig en in goede (gepolijste) staat. Bumpers in kleur mee gespoten, bevatten wat oneffenheden.
Dak is van vinyl (leren dakje), is intact zonder scheuren. Voorganger heeft wel wat kit in de sponningen gebruikt (tegen lekkage) en heeft her en der en bobbeltje. Valt verder weinig op.
Bumper fillers (van kunststof) zijn vaak vergaan bij deze modellen, maar achter zitten er nieuw op.
De Coupe staat op gepolijste Wolfrace velgen. Een kenner weet dat deze uit een licht-metaal legering met magnesium zijn vervaardigd, wat ze zeer licht en sterk maakt (je kan ze met 1 pink optillen) Roesten dus ook niet, af en toe wel oppoetsen/polijsten.
Zijn dure velgen als je ze moet kopen.
Achter banden zijn lekker breed: 275 bandje, past perfect met de hier op aangepaste fender skirts (wielscherm inzetstukken) voor banden zijn 245 breed.
De Olds is verlaagd, wat hem natuurlijk goed staat, ook rijcomfort is aanwezig. De vluchtheuvels hier in de Betuwe zijn geen probleem, wel sommige wegen die als het ware bol lopen is even oppassen.
Interieurs van Oldsmobile uit deze tijd staan bekend om hun sierlijkheid, zo ook bij deze 98. Het rode interieur bestaat uit stoffen/leren bekleding. Steekt goed af bij de auto en springt in het oog. Banken bevatten geen scheuren in de zit-gedeeltes. Interieur is origineel, dus heeft in zijn 45 jarig bestaan natuurlijk wel wat gebruikssporen opgelopen. Hemeltje is ook rood, intact en hangt er strak in. (Is hersteld recentelijk)
Van onderen, voor zijn leeftijd nog netjes en niet rot. Motor gebruikt/lekt geen olie (motor gebruikt altijd beetje natuurlijk).
Is het allemaal goud wat er blinkt?! :)
Eigenlijk 1 puntje: Het voorraam bevat een scheur in de rechter onder-hoek, passagierszijde, is wel APK waardig, maar zou voor het mooie vervangen kunnen worden... of niet...
Al met al een hele leuke auto, waarin ik vaak een ritje maak, overigens ook wel langere afstanden gemaakt (afstanden van 200km ongeveer) en auto houdt zich altijd goed.
https:youtu.be/bVKVZwZ7K64
https:youtu.be/AmJyncz7U84
Mocht je nog vragen hebben, schroom niet en neem contact met me op.
Vriendelijke groet,
Robert
Deze Oldsmobile rijdt erg fijn en ziet er goed uit. Het is starten en lopen en probleemloos rijden op LPG en benzine met nog klein jaartje Apk. Ook de afgelopen dagen met -9 graden was het starten en lopen. Rijdt 1 op 4,5 op gas ongeveer. Maar is belastingvrij uiteraard, rijden als een koning.
Komt goed vooruit, weegt wel bijna 2,5 ton.
Motoren (rocket versie) van Oldsmobile worden kwalitatief als hoogwaardig beschouwd en zijn betrouwbaar.
Deze motor loopt mooi rustig, maar bij gas geven direct lekker fel, met mooie donkere dreunen uit de uitlaat, olie ziet er schoon uit, 3-traps-automaat schakelt soepel zoals hij moet, remt krachtig met schijf-remmen voor en trommel-remmen achter. Auto met veel koppel.
Elektrisch in orde. Functioneert eigenlijk allemaal, verlichting, knipperlichten, blower etc.
Ook alle elektrische ramen functioneren.
Heeft functionerende radio met subwoofer (verwacht alleen geen oorverdovende installatie)
Schijf-remmen zijn nog niet heel lang (paar jaar) geleden vervangen even als remleidingen. Zeer recentelijk nieuwe ophangingsrubbers (bushings) gekregen in de voor ophanging. Geen speling op de lagers en stuurinrichting geconstateerd. Onderdelen zijn overigens veel al nog nieuw te bestellen (is ook niet moeilijk als je een beetje weet waar je moet zoeken) Oldsmobile valt onder de GM (General Motors; Chevrolet, Pontiac, Cadillac etc)
Uitlaat is grotendeels roestvrij staal. De demper (half open) zorgt voor een diep donker V8 geluid wat samen met de imposante omvang van een 98 wat angstaanjagend kan overkomen. Aan bekijks dan ook niks te kort.
Open uitlaat is makkelijk te realiseren.
De Oldsmobile is in diep zwarte satijn lak gespoten met metallic grijze scallops (striping) en is strak met weinig tot geen deuken/ beschadigingen.
Alle emblemen en sier-strips aanwezig en in goede (gepolijste) staat. Bumpers in kleur mee gespoten, bevatten wat oneffenheden.
Dak is van vinyl (leren dakje), is intact zonder scheuren. Voorganger heeft wel wat kit in de sponningen gebruikt (tegen lekkage) en heeft her en der en bobbeltje. Valt verder weinig op.
Bumper fillers (van kunststof) zijn vaak vergaan bij deze modellen, maar achter zitten er nieuw op.
De Coupe staat op gepolijste Wolfrace velgen. Een kenner weet dat deze uit een licht-metaal legering met magnesium zijn vervaardigd, wat ze zeer licht en sterk maakt (je kan ze met 1 pink optillen) Roesten dus ook niet, af en toe wel oppoetsen/polijsten.
Zijn dure velgen als je ze moet kopen.
Achter banden zijn lekker breed: 275 bandje, past perfect met de hier op aangepaste fender skirts (wielscherm inzetstukken) voor banden zijn 245 breed.
De Olds is verlaagd, wat hem natuurlijk goed staat, ook rijcomfort is aanwezig. De vluchtheuvels hier in de Betuwe zijn geen probleem, wel sommige wegen die als het ware bol lopen is even oppassen.
Interieurs van Oldsmobile uit deze tijd staan bekend om hun sierlijkheid, zo ook bij deze 98. Het rode interieur bestaat uit stoffen/leren bekleding. Steekt goed af bij de auto en springt in het oog. Banken bevatten geen scheuren in de zit-gedeeltes. Interieur is origineel, dus heeft in zijn 45 jarig bestaan natuurlijk wel wat gebruikssporen opgelopen. Hemeltje is ook rood, intact en hangt er strak in. (Is hersteld recentelijk)
Van onderen, voor zijn leeftijd nog netjes en niet rot. Motor gebruikt/lekt geen olie (motor gebruikt altijd beetje natuurlijk).
Is het allemaal goud wat er blinkt?! :)
Eigenlijk 1 puntje: Het voorraam bevat een scheur in de rechter onder-hoek, passagierszijde, is wel APK waardig, maar zou voor het mooie vervangen kunnen worden... of niet...
Al met al een hele leuke auto, waarin ik vaak een ritje maak, overigens ook wel langere afstanden gemaakt (afstanden van 200km ongeveer) en auto houdt zich altijd goed.
https:youtu.be/bVKVZwZ7K64
https:youtu.be/AmJyncz7U84
Mocht je nog vragen hebben, schroom niet en neem contact met me op.
Vriendelijke groet,
Robert